Nemzetközi Sajtószemle

Mivel foglalkozik a nemzetközi sajtó?

Nemzetközi Sajtószemle

A magyar MTI közlése szerint, Varga Mihály pénzügyminiszter arról tájékozatta, hogy tizennégy településen kezdődhetnek meg a bölcsődei fejlesztést célzó beruházások.

A magyar MTI azzal is foglalkozik, hogy a kínai nők százai fizettek azért, hogy az Egyesült Államokban szülhessenek.

A szaúdi Alsharq Alawsat egyik címe arról szól, hogy Donald Trump amerikai elnök szerint nagyon nagy kereskedelmi megállapodás lehet Kínával.

Az Egyesült Arab Emírésgekben megjelenő El-Emarat El-Yaum arról szól, hogy Izrael a palesztin kérdésekkel foglalkozó El Munasak rádiót hozta létre, mellyel csapdát állít a palesztinoknak.   

A kuvaiti Al Vatan közzéteszi, hogy a török piac kész fogadni az egyiptomi hagymát.  

A német Bild azzal foglalkozik, hogy 400 ezer tulajdonos indított csoportos keresetet a Volkswagen ellen. Még nincs információ, hogy mikor kezdik az ügy tárgyalását.

A német Frankfurter Allgemeine Zeitung ismerteti, hogy még soha nem fogadott annyi turistát Törökország. Várakozáson felüli volt a török idegenforgalom teljesítménye 2018-ban. A német turisták legkedvencebb országa Törökország.  

A német Deutsche Welle közzéteszi, hogy a fejfedő viselésének tilalmát az Európai Bíróság elé terjesztik Németországban. A Szövetségi Munkaügyi Bíróság a magánszektorban dolgozó nők fejfedő viselésének tilalmát az Európai Bíróság elé terjesztette

A spanyol El País arról számol be, hogy Donald Trump amerikai elnök nyomást gyakorol Spanyolországra és az Európai Unióra, hogy megszakítson minden kapcsolatot Maudróval. Az Egyesült Államok madridi nagykövetsége figyelmeztette a spanyol kormányt éppen azelőtt, mielőtt Juan Guaidó magát nyilvánította Venezuela ideiglenes elnökének.

Az argentin Clarín arról szól, hogy a Maduro-kormány növeli a nyomást Guaidóra, 939 embert vettek őrizetbe, akik részt vettek egy kormányellenes tüntetésen, közülük 755 embert még őrizetben tartanak. 11 tudósítót is vettek őrizetbe, rendőrök figyelik Juan Guaidó otthonát.

A spanyol El Mundo arról értesít,  Pedro Sánchez spanyol államfőnek nem sikerült Mexikót rávenni, hogy részt vegyen a Venezuelával kapcsolattartó csoportban. Pedro Sánchez Mexikóban tárgyalt López Obrador államfővel, és arra kérte, hogy Mexikó is támogassa  Guaidót, mint más európai országok, Obrador pedig csak közvetítést ígért.

A francia Libération azzal foglalkozik, hogy a sárga mellényesek: A forradalom a Facebook-Live-en keresztül.

A belga napilap, a Le Soir közzéteszi, hogy az Egyesült Államok nagyon közel áll a nukleáris egyezményből kilépéshez

A francia Libération egyik címe: Az autópályahálózat aranytojást tojik.

Az orosz İzvestiya napilap arról szól, hogy Guaidó állítja, hogy a venezuelai kormányváltás Oroszország és Kína számára is kedvező lenne.

Az orosz Komsomolskaya Pravda napilap egyik címe: “Az Oroszországból induló titkos repülőgép üzemeltetője: nem alapozott állítás, hogy nem szállítanak se aranyat, se fegyvert”.

Az orosz Lenta hírportál arról számol be: Az orosz Gazprom energetikai vállalat elnöke Millernek egy milliárd rubeles lakása van Szentpéterváron.

 



Még több hír