Τα εκλογικά αποτελέσματα στον ευρωπαϊκό Τύπο

Εκτενή αναφορά ευρωπαϊκού Τύπου στα αποτελέσματα των προεδρικών και βουλευτικών εκλογών 27ης περιόδου

Τα εκλογικά αποτελέσματα στον ευρωπαϊκό Τύπο

 

Εκτενή αναφορά στα αποτελέσματα των προεδρικών και βουλευτικών εκλογών 27ης περιόδου, έκανε ο ευρωπαϊκός Τύπος.

 

Το BBC, μετά από την δήλωση του Προέδρου της Δημοκρατίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τα αποτελέσματα, έβαλε στο πρωτοσέλιδο τον τίτλο: «Ο Ερντογάν ανακήρυξε τη νίκη του με ανεπίσημα αποτελέσματα».

 

Η εφημερίδα The Guardian που παρακολούθησε στιγμή προς στιγμή τις εκλογές βάσει του Πρακτορείου Αναντολού και του TRT World, μετά την αναγγελία των ανεπίσημων αποτελεσμάτων έβαλε τον τίτλο «Ο Ερντογάν ανακήρυξε νίκη αλλά η αντιπολίτευση δεν το δέχθηκε ακόμα».

 

Η ιστοσελίδα της τηλεόρασης Sky News, επέλεξε τον τίτλο «Ο Ερντογάν κέρδισε τις προεδρικές εκλογές στην Τουρκία».

 

Αυστρία

 

Η Kronen, μία από τις κυριότερες εφημερίδες της χώρας, φίλα προσκείμενη στην ακροδεξιά, μετέδωσε τα εκλογικά αποτελέσματα με τον τίτλο «Ο Ερντογάν ξανακέρδισε τις εκλογές με 53%».

 

Η εφημερίδα Der Standard σημείωσε ότι ήταν έντονο το ενδιαφέρον των Τούρκων ψηφοφόρων για την κάλπη στην οποία προσήλθε το 87% και πως ο Ερντογάν και το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης πέρασαν μπροστά στο νήμα.

 

Η φιλελεύθερη δεξιά Kurier έγραψε: «Ο Ερντογάν άρχισε να δέχεται τα πρώτα συγχαρητήρια».

 

Γερμανία

 

Η εφημερίδα Bild στο δικό της σχόλιο έγραψε: «Ο Ερντογάν έχει προβάδισμα. Η αντιπολίτευση ισχυρίζεται χειραγώγηση».

 

Ο τίτλος στην ιστοσελίδα του περιοδικού Der Spiegel ήταν: «Ο Ερντογάν ανακήρυξε τον θρίαμβό του».

 

Η Zeit και η Frankfurter Allgeimene Zeitung έβαλαν τον τίτλο «Ο Ερντογάν ανακήρυξε τον δικό του θρίαμβο».

 

Γαλλία

 

Η εφημερίδα Le Monde μία από τις κυριότερες εφημερίδες της Γαλλίας, χρησιμοποίησε τον τίτλο «Εκλογές στην Τουρκία: Σύμφωνα με εν μέρει αποτελέσματα ο Ερντογάν προηγείται, διαφωνεί η αντιπολίτευση».

 

Ο δημόσιος φορέας France Info, για το δημοσίευμα σχετικά με τις εκλογές επέλεξε τον τίτλο: «Τουρκία: Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ισχυρίζεται ότι κέρδισε στον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών, η αντιπολίτευση διαφωνεί με τα ποσοστά».

 

Σουηδία

 

Η σουηδική κρατική τηλεόραση SVT έκανε την εξής πρώτη ανακοίνωση: «Οδεύει προς τη νίκη ο Ερντογάν». Αργότερα ανέφερε ότι άνοιξε το 70% της κάλπης με τον Ερντογάν να συγκεντρώνει το 55% των ψήφων και τον Μουχαρέμ Ιντζέ το 29%.

 

Η μεγαλύτερη εφημερίδα της Σουηδίας, η Aftonbladet έγραψε «Ο Ερντογάν κοντεύει να κερδίσει» σημειώνοντας πως καταμετρήθηκε το μισό των ψήφων, με τον Ερντογάν να έχει προβάδισμα 55% και τον κοντινότερο αντίπαλό του Μουχαρέμ Ιντζέ να παραμένει στο 28%.

 

Ουγγαρία

 

Το τηλεοπτικό κανάλι Hir TV με την μεγαλύτερη τηλεθέαση στην Ουγγαρία μετέδωσε την είδηση των εκλογών με τον τίτλο «ο Ερντογάν μπορεί να ξεκινήσει να κυβερνά».

 

Το Ουγγρικό Πρακτορείο Ειδήσεων (MTI) στην είδηση με τίτλο «Ο Ερντογάν ανήγγειλε τη νίκη του στις προεδρικές εκλογές» ανέφερε ότι ο Ερντογάν ανακήρυξε τον θρίαμβό του στον πρώτο γύρο.

 

Ισπανία

 

Η ισπανική εφημερίδα el Pais, από τις κυριότερες της χώρας, ανέδειξε την επιτυχία επανεκλογής του Ερντογάν υπογραμμίζοντας ότι «από το 2002 κυβερνά αδιάλειπτα την χώρα».

 

Η El Mundo έγραψε ότι παρά την απροθυμία της αντιπολίτευσης να αναγνωρίσει τα εκλογικά αποτελέσματα, η Τουρκία πήρε την απόφασή της και ο Ερντογάν εξελέγη ΠτΔ συγκεντρώνοντας σχεδόν το 53% των ψήφων.

 

Ελλάδα

 

Πρώτο Θέμα: «Πρόεδρος από τον α' γύρο, παίρνει και τη Βουλή».

 

Ο Ελεύθερος Τύπος έγραψε ότι οι κάλπες στην Τουρκία έδειξαν νίκη Ερντογάν στον πρώτο γύρο.

 

Η Καθημερινή ανέφερε πως ο Ερντογάν έχει προβάδισμα στις εκλογές.

 

Βουλγαρία

 

Η δημόσια τηλεόραση της Βουλγαρίας (BNT) εκτίμησε ότι τα εκλογικά  αποτελέσματα στην Τουρκία «μετέφεραν» τον ΠτΔ Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σε μια δεύτερη πενταετή προεδρική θητεία.

 

Ολλανδία

 

«Ο Ερντογάν και κέρδισε στις εκλογές, και έχασε», ήταν το σχόλιο της εφημερίδας Algemeen Dagblad η οποία έγραψε ότι ο Ερντογάν κερδίζει πολύ άνετα τις προεδρικές εκλογές ωστόσο ενδέχεται να χάσει την πλειοψηφία στις βουλευτικές.

 

Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σερβία, Κροατία, Μαυροβούνιο

 

Η εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας Dnevni Avaz στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη δημοσίευσε το συγχαρητήριο μήνυμα του προέδρου του Προεδρικού Συμβουλίου της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, Μπάκιρ Ιζετμπέγκοβιτς προς τον Ερντογάν.

 

Μια άλλη σημαντική εφημερίδα, η Oslobodjenje με τον τίτλο «Ο Ερντογάν ανακήρυξε τον θρίαμβό του» αφιέρωσε μεγάλο μέρος στην ομιλία του.

 

Σε μια είδηση στην ιστοσελίδα του επίσημου πρακτορείου ειδήσεων της Σερβίας, του TANJUG, αναφέρθηκε ότι «ο Ερντογάν ανακήρυξε την νίκη του στον πρώτο γύρο».

 

Η Dnevnik, μια σημαντική διαδικτυακή πύλη της Κροατίας, ανέφερε ότι καταμετρήθηκε πάνω από το 90% των ψήφων και αφιέρωσε μεγάλο μέρος στην ομιλία του Ερντογάν.

 

Η επίσημη ιστοσελίδα ειδήσεων του Μαυροβουνίου, η RTCG, παρακολουθώντας από κοντά τις εκλογές στην Τουρκία έγραψε «το κόμμα του Ερντογάν ήρθε πρώτο».

 

Βέλγιο

 

Η Le Soir που είναι μια από τις κυριότερες εφημερίδες του Βελγίου, σχολίασε την εκλογική επιτυχία του Προέδρου της Δημοκρατίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με τον εξής τίτλο: «Ο Ερντογάν κέρδισε το στοίχημα».

 

Δανία

 

Η αριστερή εφημερίδα Politiken, έγραψε ότι «ο Ερντογάν μόνο σε έναν γύρο κέρδισε και στις προεδρικές και στις κοινοβουλευτικές εκλογές».

 

Η εφημερίδα Jyllands Posten σχολίασε ότι ο Ερντογάν κέρδισε τις εκλογές που διεξήχθησαν για έναν πιο ενισχυμένο προεδρικό θώκο.

 



ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ